2020. október 9., péntek

Egy közönséges hétköznap...

 

Immár eltelt hat nap az UB-n megtett utolsó lépésem óta, ma már meg mertem kockáztatni egy kis futást. Természetesen nem töltöttem tétlenül az elmúlt hetet, meg volt minden nap a reggeli torna, esténként pedig a kemény hengerelés.

Futni viszont nem mertem, előző versenyek után szerzett negatív tapasztalatok miatt. Ha nem várom meg az izmok legalább részleges regenerációját, és a szénhidrát tartalékok feltöltődését, nagyon rosszul tud esni a futás, túl korán elkezdve jelentősen lassul a regenerálódás. Mindez természetesen csak egy-egy verseny után igaz, a hétvégi hosszú futások után nem szükséges rápihenni, elég csak hétfőn egy kicsit visszavenni a terhelésből, lehet futni egy kis regenerálót.

Könnyed, laza tempóval kezdtem, de egy-másfél kilométer hat perces haladás után úgy éreztem, egy kicsit még belegyorsíthatok, ezért aztán a lazából tempósra váltottam. Nem nehezült el a légzésem a gyorsítás után, úgy hogy végig tartani is tudtam az 5'40"-es tempót.

Végül a pulzusom az elvárhatónál egy kicsit magasabb lett, de ezt betudom az UB utóhatásának. Végig éreztem, bizonyos izmaim még nem teljesen kipihentek, de nem fájt semmim, jólesően teljesítettem a mai adagot. Érezhetően berzenkedett a combközelítő, a combfeszítő itt-ott, a vádli és a jobb lábfej apró izmai. Ezek tehát még fejlesztésre szorulnak.

Október 25-én lesz a III. Szeged Maraton. A linkre kattintva elolvasható a versenykiírás! Nevezni lehet 8, 30 és 42 km-es távokra, csapatok lehetnek kettőtől 10 főig.

Ez a verseny a következő, amin indulni szeretnék, a mai futás után úgy érzem, sikerülni fog formába hoznom magamat, hogy egy jólesőt futhassak azon a vasárnapon. Az utóbbi ultraversenyeimen nem okozott problémát könnyedén eljutni a "negyvenkettedikig". A részidőim is jobbak voltak, mint a legutoljára futott I. Szeged maratonom időeredménye. Nagyon kíváncsi vagyok, milyen lesz az idei. Ismerem magam, nem fogom szétszaggatni a lábaimat, csak egy kicsivel lépem túl a komfortzónám határait. Éppen annyira, hogy végig tudjak menni biztonsággal a távon.

A mai futásom linkje a Decathlon közösség oldalán.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése