2016. október 11., kedd

Megtaláltam az igazit?

2014 nyarán úgy éreztem, itt az ideje egy jó futócipő megvásárlásának. Legyen tartós, kényelmes, könnyű, az sem baj, ha nem a legdrágább modellek közül való. Emlékeztem rá még a korábbi időkből, hogy a szegedi világbajnok, Sípos István Sipi Sauconyban futott annó. Nézzünk hát utána ennek a márkának. Nagyon sok információt találtam a Sauconyról a neten, nagyon tetszett nekem a részletes leírás, amit minden modellhez mellékeltek. Hol lehet megvenni? Szerencsém volt, találtam szegedi szaküzletet, a Nyúlcipőbolt hálózat helyi boltját. Kapható itt több világmárka, olyanok is, amiről egyszerű földi halandó még nem is hallott. Gyanítom, ilyen lehet a Saucony is Magyarországon. :)
Találtam egy nagyon jó, pont nekem való cipőt, a Jazz 17-et. Könnyű, kényelmes, pont a lábamra van öntve. Közepes árfekvésűnek mondanám, egy tízessel olcsóbb a nagy márkák legújabb modelljeinél, de jóval följebb a gagyi cipők árkategóriájánál. Később aztán, az első versenyemen láttam, hogy jól választottam, sokan futnak Sauconyban :) . A korábbi, nehéz cipőm után hihetetlen érzés volt a Jazzben futni, annyira könnyű és csendes benne a futás.
Októberben jött el az ideje annak, hogy nyilvántartsam a tevékenységemet, magyarul kellene egy sportóra, ami legalább a megtett távolságot, időt, sebességet méri. Hát igen, ez már általában nem olyan árú, hogy megengedhetném magamnak, bőven százezer felett mozognak az árak, én pedig egyébként is amatőr vagyok.
Nagy sokára azért csak találtam megfizethető modellt, és éppen a Nyúlcipőben: egy Nike+-t. Hatalmas kijelző, jó nagy számok, látom szemüveg nélkül is, az akkumulátor bír 6 órát, a futás adatai feltölthetők webes felületre... Adtam érte 40.000 kemény Ft-ot. Nem kevés, de ennél csak drágábbak voltak akkoriban, ma sem nagyon kapható olcsóbb. Az én szintemen bőven elég a tudása.
Már az első használat előtt csatlakoztatni kell a számítógéphez, letölteni hozzá a megfelelő appot, bevinni a szükséges adatokat az órába, szinkronizálni, a webes felületen is el lehet végezni rengeteg beállítást. Mindeközben töltődik az akksi. Hát időbe tellett, míg rájöttem, hogy a karpánthoz lehet csatlakoztatni az USB csatlakozót, nem kell szétverni az órát... Óvatos vagyok, csak nézegettem az órát jó sokáig, mire véletlenül megtaláltam a probléma kulcsát.
Az első használat sem volt egyszerű, mindössze három nyomógomb van az oldalán, a két egyforma egymás mellett  menüválasztó, a harmadikkal lehet okézni vagy elutasítani (mit is?) magyar nyelvű leírás semmi.Futást kezdeményezni természetesen nem a menüválasztó gombbal kell, hanem a másikat kell hosszan nyomni, aztán várni türelmesen...
Amint rájöttem az alapokra, szépen, fokozatosan, de átalakultak a futásaim. Nem kellett már számítgatnom, mennyit futottam, milyen sebességgel, a program összesíti a futások adatait, heti, havi, éves bontásban elemezhető a teljesítmény. Nagy könnyebbség.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése