2020. március 31., kedd

VI. futás: széllel szemben futni is nehéz

  A tegnapi rövid-gyors-hideg futás után ma egy hosszabb, lassabb futást terveztem. A változatosság gyönyörködtet... :) Futás előtt azért ránéztem az okostelefonomra , de nem nyugtatott meg, amit láttam: 8°C, ám a hőérzet csak -1°C. Hát ez meg hogy lehet? Hozzászoktam már, hogy mindenféle marhaságot prognosztizál a telefonom, de ezt a 9 fokos különbséget egy kissé durvának találtam.
  Az ajtón kilépve már kezdtem sejteni a jelenség okát: ritka hideg, metsző északi szél. A tervezett pálya jelentős részén ráadásul szembe... Na, most már mindegy, gyerünk.
A kijárási korlátozások miatt nem igen zavart senki a futásban, az egy-két szembejövő pedig látványosan kitért előlem, aligha tekintélyes megjelenésem okán...
  A Makkosházi körúton már szembe kaptam az északi szelet, kezdtem sejteni, mi vár majd rám a dorozsmai szántóföldek között. Hát igen... Kilométereken keresztül fókuszálhattam a chi futásra, kiemelten az enyhe előredőlésre, aktív karmunkára és párhuzamos lépésekre. Inkább, mint a fagyasztó szélre.
  A régi 5-ösön a város felé fordulva már nem volt semmi gond, némileg takart terepen, hátszélben azért csak más a futás. Kellemesen kimelegedtem, frissítettem, innen már játék volt az egész. 17,9 km lett a vége, nem túl magas 134-es átlagpulzussal.
Jöhet holnap egy rövidebb, intenzív, gyorsítószakaszokkal megspékelt futás.



Mai futásom megosztása...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése