2020. április 1., szerda

VII. futás: a korlátlan szabadidő hátulütői

  Fura így megtervezni a napi futásaimat, hogy tizedik napja nem kell bemennem dolgozni, és ki tudja meddig tart még ez az állapot. Munka mellett sokat nem kellett gondolkoznom: rögtön hazaérkezés után átöltöztem, és futottam 1-1,5 órát, az aktuális erőnlétem függvényében egyenletes tempóban, vagy beiktatva néhány gyorsítást, úgymond fartlek módban. Hétvégén pedig általában szombaton és vasárnap is futottam egy "hosszút". Ez az én esetemben 2-4 óra közötti ráérős kocogást jelent. Általában pénteken tartottam szünnapot, hétfőn pedig egy laza regeneráló futást illesztettem be.
  Ez a ritmus most alapjaiban borult fel. Melyik nap legyen a hétvége? Hány hétvége legyen egy héten? Mennyi legyen a teljes heti összterhelés? 
  A kijárási korlátozásokkal is kezdeni kéne valamit. Általában törekszem arra, hogy minden nap más pályán fussak, mint az előző napokban, a fásultság elkerülése végett. Viszont kedvenc pályáim nagy része a belvároson keresztül vezet, arra pedig nem szívesen futok a mai időkben, kiemelten a hidakat kerülöm a keskeny járdák miatt. Így viszont elég nehéz változatos pályákon futnom.
  Természetesen ma is futottam egy viszonylag rövidet, Hattyastelepen keresztül futva a Tisza-töltésen és a Medencés-kikötő környékén. Ideális terep hegymenet és lejtők gyakorlására + a néptelen egyeneseken egy kis fartlek. 
  Egy hajszállal jobb ma az idő, mint tegnap volt: ugyanolyan hűvös van, de az északi szél jóval csendesebb. Kb. 15 perc, míg kiérek a terepre, ezt nevezhetjük bemelegítésnek is akár. Hattyast elhagyva nyílegyenes, 1 km-es aszfaltcsík húzódik a szennyvíztisztító irányába, összesen két lakóházzal. Itt lehet nyomni néhány gyorsabb szakaszt, a végén egy meredek kaptatón lehet felszaladni a töltésre. Van itt egy vízmérce lépcső, lehet lépcsőzni is, ha úgy tartja kedvem. Ezután érek a Medencés-kikötőhöz, aminek a rámpáin kitűnően szimulálható a "Balaton-felvidék" domborzata. Egy kör, ami magába foglal két emelkedőt, két lejtőt, 300 m. Itt érzés szerint, amíg el nem unom magam, addig szoktam bohóckodni, ha nem zavarom a horgászokat. Innen lehet visszafordulni Hattyastelep felé, egy nagyon hosszú, több száz méteres enyhe lejtőn, ahol jó iramban lehet gyakorolni a helyes futótechnikát, "csípőforgatást" a' la "chi futás". 

  Ezt a kört futottam ma le kétszer. Érdemes hetente 1-2 alkalommal fartleket futni, még ha megerőltető is, mert fejleszti a hosszútávú átlagsebességet. 24 órában nem mindegy, hogy 8,8 vagy 9,4 az óránkénti tempód... :)

Mai futásom megosztása...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése